Logiqs 4 Way E-Shuttle
- Verminderd eigen gewicht
- Betere detectie
- Verbeterde connectiviteit
- Verbeterde batterij
- Groter bereik
- Hogere bedrijfssnelheid
- Verbeterde hijsvermogen
- Geavanceerde elektromotor met regeneratief remmen
Ontwerp uw AS/RS
Tijdlijn: 2012 tot 2022
In 2011 begonnen we met de ontwikkeling van onze eerste 4 Way Shuttle.
2013 – Prototype in gebruik in onze fabriek.
2015 – We leverden het eerste iCUBE-project. Dit was in een omgeving van -25℃.
2016 en 2017 – We richtten ons op het optimaliseren van het hydraulische systeem dat door de carrier wordt gebruikt.
2019 – We hebben de batterij van de carrier veranderd vanwege leverancierswissel.
2019 – 2022 – We bleven kleine iteratieve veranderingen aanbrengen aan de hydraulische 4 Way Shuttle, terwijl we ook naar de toekomst keken en probeerden te zien hoe we een volledig elektrische Shuttle konden ontwikkelen.
De ontwikkeling van de nieuwe elektrische carrier was nauw verbonden met de ontwikkelingen die onze leverancier van elektromotoren maakte voor hun assortiment motoren.
Sinds 2019 werken we samen met verschillende leveranciers om te zien hoe we een motor kunnen krijgen die krachtig genoeg is, maar toch energiezuinig en zeer compact.
Eind 2020 was het eerste prototype van de elektromotor voor de nieuwe E-Shuttle klaar om te beginnen met testen.
Gedurende de volgende 6 maanden werkten we aan de integratie van de nieuwe motoren en in juni 2021 begonnen we met de eerste tests voor het 4 Way E-Shuttle prototype.
Maar het ontwerp van de nieuwe 4 Way E-Shuttle ging niet alleen over de nieuwe motoren, we grepen de kans om elk component te verbeteren en werkelijk een nieuwe generatie Shuttle te ontwerpen.
Hier zijn enkele van de belangrijkste verbeteringen die de 4 Way E-Shuttle met zich meebrengt voor de iCUBE AS/RS:
Verbeterde batterij en een hoger voltage systeem (van 24v naar 48v)
De 4 Way E-Shuttle wordt nu aangedreven door een 48V elektrisch systeem dat leidt tot een hogere efficiëntie.
Voor de nieuwe 4 Way E-Shuttle hebben we ook grotere 100ah 48V-batterijen geïmplementeerd die kunnen worden uitgerust met verwarmingselementen voor toepassingen onder nul.
We zijn nu ook bezig met het diversifiëren van onze batterijtoevoerleiding, zodat we integratie kunnen bieden voor meerdere batterijmodules van meerdere leveranciers.
Verminderd Eigen Gewicht – 46% minder gewicht
De eerste generatie van de 4 Way E-Shuttle woog 450kg. Gedurende de volgende jaren van ontwikkeling, hebben we gewerkt aan het verlagen van het eigen gewicht, en dat is gelukt; het gewicht van de 4 Way E-Shuttle ging omlaag naar 325 kg.
Bij het ontwerpen van de 4 Way E-Shuttle wilden we dit nog verder doorvoeren, dus we hebben naar elk onderdeel gekeken dat in de carrier gebruikt werd om zoveel mogelijk gewicht te besparen met het nieuwe ontwerp.
Alle verbeteringen bij elkaar opgeteld hebben geholpen om een vermindering van het eigen gewicht met 26% te bereiken in vergelijking met onze nieuwste generatie hydraulische Shuttle. Vergeleken met de eerste generatie hydraulische carrier die we bouwden, weegt de nieuwe 4 Way E-Shuttle maar liefst 46% minder, namelijk 240kg.
De eerste generatie van de 4 Way E-Shuttle woog 450kg. Gedurende de volgende jaren van ontwikkeling, hebben we gewerkt aan het verlagen van het eigen gewicht, en dat is gelukt; het gewicht van de 4 Way E-Shuttle ging omlaag naar 325 kg.
Bij het ontwerpen van de 4 Way E-Shuttle wilden we dit nog verder doorvoeren, dus we hebben naar elk onderdeel gekeken dat in de carrier gebruikt werd om zoveel mogelijk gewicht te besparen met het nieuwe ontwerp.
Alle verbeteringen bij elkaar opgeteld hebben geholpen om een vermindering van het eigen gewicht met 26% te bereiken in vergelijking met onze nieuwste generatie hydraulische Shuttle. Vergeleken met de eerste generatie hydraulische carrier die we bouwden, weegt de nieuwe 4 Way E-Shuttle maar liefst 46% minder, namelijk 240kg.
40% Snellere kruissnelheid
De nieuwe E-Carrier profiteert ook van een toename in kruissnelheid van 0,725 m/sec naar 1 m/sec.
Een toename van bijna 40% in kruissnelheid, wat zich vertaalt in een verhoogde doorvoer met minder carriers.
Nauwkeuriger en 25% snellere hefwerking
Nu gebruiken we voor de nieuwe carrier twee kleine elektromotoren in plaats van slechts één, wat een deel van de mechanische complexiteit vermindert, terwijl het de hefwerking ook gelijkmatig en consistent maakt.
Er zijn ook nieuwe zelfremmende spindels gebruikt, wat verder bijdraagt aan de energie-efficiëntie van het hefmechanisme. Het heffen van de pallets gebeurt nu ook 25% sneller.
Verbeterde WiFi-connectiviteit
Het ontwerp van de nieuwe 4 Way E-Shuttle stelde ons ook in staat om de opstelling, afscherming en plaatsing van de WiFi-module en de antennes in de carrier te heroverwegen, wat leidde tot een verbeterde WiFi-ontvangst voor de carriers in grote magazijnen.
Verbeterde detectie – nauwkeurige afstandsdetectie
Nu, uitgerust met lasersensoren aan de voor- en achterkant, kan de nieuwe 4 Way E-Shuttle afstanden nauwkeuriger meten.
We hebben ook extra sensoren aan de zijkanten toegevoegd voor zijdelingse bewegingen tussen de opslaglanen.
Beide veranderingen leiden tot nog nauwkeurigere positionering en verbeteren tevens de veiligheid en betrouwbaarheid.
We willen graag alle leveranciers en medewerkers bedanken die hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van de nieuwe 4 Way E-Shuttle en we kijken ernaar uit om de E-Shuttles aan het werk te zien in magazijnen over de hele wereld, beginnend volgend jaar.
Als u meer wilt weten over de nieuwe Logiqs 4 Way E-Shuttle en de impact van een iCUBE-systeem op uw magazijn en logistieke processen, neem dan contact met ons op via het onderstaande formulier of gebruik onze gratis 3D Configurator om te beginnen met het ontwerpen van uw systeem.
Handige links
Ontwerp uw AS/RS
Neem contact op met ons
Email: info@logiqs.nl
Adres: Honderdland 841, 2676 LV Maasdijk, Nederland